مسجد بهترين سنگر در برابر جنگ نرم است
نوشته شده توسط : محمد جهانیان

مسجد بهترين سنگر در برابر جنگ نرم است
دبير ستاد عالي كانون هاي فرهنگي ـ هنري مساجد


گروه اجتماعي مسجد بهترين سنگر براي مقابله با جنگ نرم و زمينه ساز اعتماد ملي است.
مشاور وزير ارشاد و دبير ستاد عالي كانون هاي فرهنگي - هنري مساجد در نشستي خبري مساجد را بهترين سنگر براي مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگي دانست و گفت: بنا به فرموده امام خميني (ره)، مساجد اگر قوي باشد از فانتوم ها و امريکا نترسيد آن روز بترسيد که به اسلام و مساجد پشت کنيد.
حميدرضا ارباب سليماني به تشريح فعاليت هاي اين ستاد پرداخت و افزود: در سال 84 تعداد کانون هاي فرهنگي ، هنري مساجد كشور به دو هزار و 450 باب و در سال 86 به چهار هزار باب و در سال 87 به شش هزار باب رسيده است و تا پايان برنامه چهارم تعداد کانون ها به هفت هزار باب نزديک مي شود.
سليماني از بازتعريف شاخص کتابخانه هاي عمومي با افزودن کتابخانه هاي مساجد به اين شاخص، افزايش سرانه مطالعه با ورود اعضاي کتابخانه هاي مساجد به شاخص هاي جهاني، تاسيس و گسترش کتابخانه هاي مساجد تا چهار هزار و 100 باب کتابخانه در سال 87 و 6 هزار و 500 باب در سال 88 را از جمله اقدامات ستاد عالي براي بهبود شاخص هاي توسعه فرهنگي در سازمان هاي جهاني نام برد و گفت: بر اين اساس، چهار ميليون جلد کتاب هاي عمومي در سال هاي 86 تا 88 به ارزش 140 ميليارد ريال و يک ميليون و 300 هزار جلد کتاب هاي کمک آموزشي در سال هاي 86 تا 88 به ارزش 51ميليارد در کتابخانه هاي مساجد تهيه و توزيع شد.
وي از گشايش هفت هزارمين کانون همزمان با هفدهمين سالگرد تاسيس ستاد عالي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد در جزيره هنگام خليج فارس خبر داد و گفت: از دهم تا بيستم اسفند در قالب برنامه هايي در سطح استان ها از دو هزار نفر از فعالان عرصه مساجد تجليل مي شود.
سليماني درباره تاکيدات ستاد عالي در سال 89 بيان کرد: ستاد عالي در سال 89 بر موضوع کميت بخشي به فعاليت هاي کانون ها تاکيد دارد، به طوري که در 45 ماه فعاليت گذشته ستاد حدود چهار هزار و 500 کانون جديد، چهار هزار و 500 کتابخانه راه اندازي شده است.
به گفته وي کانون هاي تخصصي در سال 89 به هفت درصد تعداد کانون هاي مساجد مي رسد.
وي استفاده بهينه از فناوري هاي روز را از تاکيدات ستاد عالي در سال 89 دانست و اظهار کرد: همان طور که دشمن با ابزار روز عليه ارزش هاي ما بهره مي گيرد موضوع تقويت پرتال مساجد، خبرگزاري شبستان و وبلاگ نويسي در دستور کار سال 89 اين ستاد است.
وي اظهار کرد: از دولتمردان مي خواهيم که در سفرهاي استاني، کانون هاي فرهنگي هنري مساجد را مورد توجه قرار دهند.





:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 4 دی 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: